ERASMUS+ X 2017
NOWE TRENDY W HOTELARSTWIE I REKLAMIE
W sobotę 7.10.2017r. druga grupa uczniów z kierunków: technik organizacji reklamy i technik hotelarstwa wyjechała na staż do Malagi.
Projekt mobilności realizowany w ramach programu POWER pod tytułem „Nowe trendy w hotelarstwie i reklamie” został napisany przez mgr inż. Edytę Kraskę i mgr inż. Małgorzatę Pabjańską.
Do Hiszpanii uczniowie polecieli samolotem z Warszawy. Pogoda była bardzo ładna, więc z lotu ptaka mogli podziwiać polską stolicę i ziemię andaluzyjską.
Zostaliśmy zakwaterowani w sześciopokojowym apartamencie w samym centrum Malagi.W niedzielę udało nam się zobaczyć i zwiedzić najważniejsze zabytki Malagi: katedrę, zamek Alcazar i starożytny rzymski teatr. Po południu spędziliśmy czas na plaży nad Morzem Śródziemnym.W poniedziałek spotkaliśmy się z pracownikami Tribeki – organizacji przyjmującej i udaliśmy się do naszych miejsc pracy.
Serdecznie i gorąco pozdrawiamy z upalnej Malagi dyrekcję szkoły, grono pedagogiczne, pracowników szkoły i uczniów.
Marta Brud- opiekun grupy
Po pierwszym stresującym tygodniu, związanym z nowym miejscem pracy w obcym kraju, uczniowie mogli wreszcie odpocząć.
Korzystając z pięknej pogody, sobotę spędzili na plaży La Magueta w Maladze.
W niedzielę pojechaliśmy pociągiem na wycieczkę do Rondy, jednego z najczęściej odwiedzanych miast Andaluzji. Główną atrakcją tego miasta jest kanion El Tajo oraz przerzucony przez niego XVIII-wieczny most. Hemingway w książce „Komu bije dzwon” opisał, jak w czasie hiszpańskiej wojny domowej tutejsi republikanie mordowali zwolenników nacjonalizmu poprzez strącenie ich w otchłań El Tajo. Spektakularny widok przepaści zrobił na nas ogromne wrażenie, podobnie jak arena, na której narodziła się współczesna forma corridy, polegająca na walce torreadora z bykiem na stojąco, a nie na koniu jak było do tego czasu. Podziwialiśmy też pełną uroku starówkę, którą już w XIX w. opiewał Victor Hugo, a potem Rainer Maria Rilke, Orson Welles i Ernest Hemingway. Ronda – malownicze miasto na skale ze wspaniałymi budowlami i ogrodami na zawsze pozostanie w naszej pamięci.
Młodzież naszej szkoły realizuje staż „Nowe trendy w hotelarstwie i reklamie” w dziewięciu różnych przedsiębiorstwach na terenie Malagi. Uczennice z kierunku technik hotelarstwa odbywają praktykę zgodnie z harmonogramem stażu w działach housekeepingu, recepcji i restauracji hotelowej w trzech różnych hotelach należących do sieci Soho Malaga oraz w hotelu Itaca. Uczniowie z kierunku technik organizacji reklamy praktykujący w firmach Bedoya Grupo, Asociacion Arrabal, Fotodigital Discount, Malaga Adventures i Residencia EEMM La Rosaleda mogą natomiast już się poszczycić gotowymi rezultatami stażu, takimi jak: filmik promujący firmę, profesjonalnymi zdjęciami do ulotek reklamowych czy projektem logo. Wszyscy uczniowie współpracując na co dzień z wieloma osobami zdobywają nie tylko doświadczenie zawodowe, ale również doskonalą swój język hiszpański.
Pozdrawiamy serdecznie z ciepłej Malagi.
W sobotę 21 października, w dniu Święta Trafalgaru upamiętniającego zwycięstwo najsłynniejszego admirała w historii floty brytyjskiej H. Nelsona nad flotą Francji, wybraliśmy się na wycieczkę na Gibraltar. Jest to niewielkie angielskie terytorium na południowym krańcu Półwyspu Iberyjskiego, którego większość powierzchni zajmuje Skała Gibraltarska .Tam właśnie uczniowie skierowali swoje pierwsze kroki. Droga na szczyt góry była stroma i kręta, ale radość z widoków zapierających dech w piersi oraz spotkania z bliskiej odległości z makakami gibraltarskimi wynagrodziły trud wspinaczki. Z kilku tarasów widokowych uczniowie zobaczyli port, lotnisko, panoramę miasta Gibraltar oraz zarys Afryki, do której jest zaledwie 28 km. Dużą ciekawość wśród uczniów wzbudziło położenie samego pasa startowego dla samolotów. Leży on zaraz za przejściem granicznym, usytuowany poprzecznie do drogi dla samochodów i pieszych, czyli przejeżdżając przez przejście graniczne i jadąc w stronę centrum Gibraltaru, przecinamy pas startowy dokładnie w połowie jego długości. W momencie kołowania i startu samolotu droga jest zamknięta dla ruchu kołowego i pieszego, podobnie jak przejazd kolejowy. Po zejściu ze skały uczniowie przeszli się Main Street, wokół której znajdują się liczne zabytkowe budowle i mnóstwo sklepów, na Placu Kazamatów zrobili zakupy słodyczy w sklepach bezcłowych, a na Europa Point, najbardziej wysuniętym na południe przylądku, zobaczyli pomnik generała Sikorskiego i pozostałych ofiar katastrofy lotniczej. Wycieczka była bardzo udana i na zawsze pozostanie w naszej pamięci.
Pozdrawiamy Panią Dyrektor i Wicedyrektor, grono pedagogiczne, pracowników i uczniów szkoły.
Uczniowie są szczęśliwi, że mogą pogłębiać swoją wiedzę i zdobywać doświadczenie zawodowe w Maladze. Są dumni ze swojej szkoły i chętnie ubierają koszulki z jej logo i napisem Zespół Szkół Spożywczych w Rzeszowie. Noszą je przy każdej okazji: w pracy, na spotkaniach w organizacji przyjmującej Tribeka i podczas zwiedzania, promując tym samym swoją szkołę. Rozpowszechniamy też projekt mobilności realizowany w ramach programu POWER. Każda firma, w której uczniowie odbywają staż, ma w widocznym miejscu postawiony, przypięty lub przyklejony plakat w języku hiszpańskim informujący, że Zespół Szkół Spożywczych realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Nowe trendy w hotelarstwie i reklamie” i że celem projektu jest: nabycie nowej wiedzy teoretycznej, nowych kwalifikacji zawodowych oraz zdobycie większego doświadczenia i umiejętności praktycznych w zawodach: technik hotelarstwa i technik organizacji reklamy.
Dofinansowanie projektu z UE: 67162.00 Euro.
Staż zagraniczny w ramach projektu „Nowe trendy w hotelarstwie i reklamie” był realizowany w Maladze od 08.10.2017 do 28.10.2017 roku. Organizacją przyjmującą naszych uczniów była Tribeka Training Lab. z siedzibą w Maladze. Młodzież z kierunków: technik hotelarstwa i technik organizacji reklamy odbywała staż w dziewięciu miejscach pracy, pracując osiem godzin na jednej zmianie. Realizacja stażu i postępy uczniów były monitorowane na bieżąco przez instruktora w miejscu pracy i opiekuna ze strony szkoły. Wszyscy uczniowie zrealizowali założony program stażu, czego potwierdzeniem było otrzymanie certyfikatów wystawionych przez organizację przyjmującą. W trakcie trwania praktyk uczniowie nabyli nową wiedzę teoretyczną, dodatkowe kwalifikacje zawodowe oraz zdobyli większe doświadczenie i umiejętności praktyczne w zawodach: technik hotelarstwa
i technik organizacji reklamy.
Młodzież miała możliwość udoskonalić język angielski i poznać zawodowy język hiszpański
w miejscach odbywanego stażu. Uczestniczyła w wielu wycieczkach: po Maladze, Rondzie
i Gibraltarze. Poznała historię, kulturę i tradycje hiszpańskie. W wolnym czasie korzystała ze słonecznej pogody, opalając się na plaży i kąpiąc w Morzu Śródziemnym. Po raz pierwszy większość uczniów leciała samolotem.
Żal było opuszczać piękną Hiszpanię. W naszej pamięci pozostaną na zawsze wspaniałe wspomnienia.
Opiekun grupy,
Marta Brud
Beneficjenci projektu „Nowe trendy w hotelarstwie i reklamie” napisanego przez mgr inż. Edytę Kraskę i mgr inż.Małgorzatę Pabjańską podsumowali swój październikowy staż w Maladze. Spotkanie odbyło się 12.02.2018 r. w szkole. Podczas przygotowanej przez uczniów prezentacji dowiedzieliśmy się, jaką zdobyli nową wiedzę teoretyczną, doświadczenie i umiejętności praktyczne w zawodach technik hotelarstwa i technik organizacji reklamy. Stażyści opowiedzieli też o wycieczkach, w których uczestniczyli i wrażeniach z pobytu w Hiszpanii. Na zakończenie otrzymali certyfikaty potwierdzające zdobyte w Maladze kwalifikacje zawodowe.