Aktualności

WYCIECZKA DO MUZEUM LOTNICTWA POLSKIEGO W KRAKOWIE

W dniu 16 maja 2023 klasa 2D wybrała się na wycieczkę do Krakowa.  O godz. 08:15 wyruszyliśmy pociągiem z Dworca PKP w Rzeszowie.

Głównym punktem naszego wyjazdu było zwiedzanie Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie mieliśmy okazję poznać historię rozwoju lotnictwa. Muzeum jest jednym z największych europejskich muzeów tego typu. Zbiory liczą ponad 240 samolotów, szybowców, śmigłowców, ponad 140 silników lotniczych i zestawy rakietowe. Czynne są stałe wystawy w hangarach, obejmujące samoloty z okresu pionierskiego i pierwszej wojny światowej oraz od lat międzywojennych do końca dwudziestego wieku.

Po zwiedzaniu muzeum udaliśmy się na Rynek w Krakowie, gdzie odwiedziliśmy Sukiennice, Bazylikę Mariacką, Wawel i spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami miasta.  O godz. 18.15 ruszyliśmy pociągiem w drogę powrotną do Rzeszowa. Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem na pewno jeszcze nie raz odwiedzimy Kraków.