ERASMUS+ II 2018

Staże zawodowe w Sewilli

20 lutego młodzież kształcąca się w zawodzie technik eksploatacji portów i terminali rozpoczęła realizację 4-tygodniowego stażu zawodowego w Sewilli w Hiszpanii. Jest to już wyjazd drugiej 15-osobowej grupy w ramach projektu „Poznajemy hiszpańskie porty i terminale” realizowanego w naszej szkole od 2017 – 2019 r.

Po wylądowaniu na lotnisku w Sewilli uczniowie zostali przewiezieni do pensjonatu usytuowanego w centrum historycznego miasta. Po odpoczynku i rozpakowaniu się zwiedzili najbliższą okolicę. Zapoznali się także z harmonogramem pobytu i zakładami pracy, w których będą realizować staże.

Więcej szczegółów dotyczących zakładów wkrótce.

Pozdrawiamy serdecznie z ciepłej Sewilli wraz z opiekunem grupy Panią Martą Brud.

Po pierwszym tygodniu praktyk w zakładach logistycznych na zajęcia kulturowe wybraliśmy się na Gibraltar. Wycieczkę naszą rozpoczęliśmy od zwiedzania lotniska, które jest bardzo charakterystyczne na tle innych lotnisk. Port Lotniczy Gibraltar jest uznawany  bowiem za jedno z bardziej nietypowych lotnisk międzynarodowych i jedno z najbardziej ekstremalnych. Wszystko za sprawą drogi, przechodzącej przez środek pasa startowego. Trasę zamyka się za każdym razem, gdy na lotnisku ląduje lub startuje samolot. Usłyszeliśmy także historię związaną z budową tego lotniska sięgającą 1939 roku. Zbliżająca się wojna sprawiła, że brytyjska armia postanowiła zbudować na terenie Gibraltaru niewielkie lotnisko awaryjne. Strategiczne ułożenie półwyspu oraz dosyć chłodne relacje z Hiszpanią sprawiały, że była to bardzo ważna baza dla Wielkiej Brytanii.W trakcie II wojny światowej i po jej zakończeniu kilkukrotnie wydłużano nasyp, aby z lotniska mogły operować coraz większe samoloty. Przesympatyczny oficer i policjant lotniskowy opowiedzieli nam wszystko o aktualnym funkcjonowaniu lotniska: o statusie lotniska, danych technicznych pasa startowego, obsłudze lotniska i jej zadaniach, koordynacji ruchu lądowego z naziemnym, a także różne  ciekawostki. Mieliśmy możliwość także zaobserwować lądowanie samolotu na lotnisku, co było dla nas bardzo fajnym doświadczeniem zawodowym.

Potem udaliśmy się na skałę Gibraltarską. Zdecydowana większość uczniów chciała iść pieszo, więc poszli drogą prowadzącą na szczyt. Pozostali pojechali kolejką linową. Dla wszystkich największą atrakcją było oczywiście spotkanie z małpkami. Po dwóch godzinach na szczycie, część osób zjechała kolejką, pozostali wrócili piechotą. Wszyscy spotkali się na placu Kazamatów pod sklepem Picasso i przez godzinę spacerowaliśmy wzdłuż centralnej ulicy Main Street obserwując hiszpańskie klimaty. Sprzyjała temu pogoda, gdyż niebo było wprawdzie zachmurzone, ale jak na tę porę roku było całkiem przyjemnie.

Pozdrawiamy wszystkich serdecznie z Sewilli.