Aktualności

Program kulturowy – San Marino i Rimini

W sobotę 04.06.2022 r.,  wybraliśmy się z naszymi opiekunami: p. Edytą Kraską i p. Danutą Chmurą na wycieczkę do San Marino. Naszym przewodnikiem była p. Agata Kusak, która opowiedziała nam o wielu ciekawostkach dotyczących tego miejsca. Zwiedziliśmy: Palazzo Pubblico, gdzie  mieści się ratusz miasta i siedziba władz kraju. Widzieliśmy również twierdzę La Rocca o Guaita wybudowaną w XI w., zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny obiekt San Marino. Ponad budowlą wznosi się masywna wieża Prima Torre, w której znajdowało się  więzienie.

Byliśmy również na Piazza della Libertà – głównym placu miejskim, który ozdabia Statua Wolności z białego marmuru. Ważnym punktem naszej wycieczki była Bazylika Świętego Maryna (Basilica di San Marino), gdzie odbywają się  najważniejsze uroczystości państwowe i religijne. Bazylika znajduje się na placu Piazza Domus Plebis, w pobliżu kościoła Świętego Piotra. Spoczywają tu relikwie świętego Maryna, patrona i legendarnego założyciela kraju.  Zwiedziliśmy również „Muzeum Wampirów„, w którym znajduje  się wiele figur przedstawiających postacie rodem z horrorów. Później mieliśmy czas wolny, który jedni spędzili w kawiarni, a inni robiąc drobne zakupy.

Niedziela 05.06.2022 r. była dniem, w którym realizowaliśmy program kulturowy. Po śniadaniu, serwowanym w hotelu Capri, wraz z naszymi opiekunkami: p. Edytą Kraską i p. Danutą Chmurą, odwiedziliśmy historyczne centrum miejscowości, w której realizujemy staż zagraniczny. Rimini to piękne, starożytne miasteczko, którego historia sięga czasów Cesarstwa Rzymskiego.

Zwiedziliśmy zabytkową Starówkę, katedrę Tempio Malatestianoświątynię Malatestów, dziedziniec biblioteki Gambalunga, Arco d’Augusto – czyli łuk triumfalny zbudowany na cześć cezara Augusta w 27 roku p.n.e., będący jednocześnie bramą wjazdową do miasta, u wylotu Corso d’Augusto –  najsłynniejszego deptaka w Rimini. Następnie przeszliśmy przez Ponte di Tiberio (Most Tyberiusza), liczący 2000 lat, Piazza Tre Martiri (Plac Trzech Męczenników), usytuowany niemal w połowie Corso d’Augusto, najbardziej reprezentacyjnej ulicy Rimini. Podziwialiśmy Castello Sismondo – warownię wzniesioną w XV wieku na polecenie włoskiego szlachcica Sigismondo Pandolfo Malatesty. Odwiedziliśmy również Piazza Cavour, plac, na którym znajduje się posąg Pawła V wraz z renesansową fontanną – Fontana della Pigna.

Popołudnie spędziliśmy  na pięknej plaży, korzystając z uroków włoskiego słońca.